top of page

OPPSKRIFTER PÅ VÅRENS YOGASMOOTHIES


Her kommer oppskrifter på vårens smoothies, som serveres etter yogatimene.

Jeg oppgir oppskriftene uten direkte mengdeberegning ettersom jeg ofte smaker meg litt frem til riktig smak og konsistens. Første ingrediens i smoothien er hodedingrediens (den det er mest av). Jeg prøver alltid å inkludere gode melkesyrebakterier og sunt fett. Bland alt og kjør i blender/stavmikser. NYT :)

RØDBETE- OG BRINGEBÆR SMOOTHIE (fra StabilMat)

Frosne rødbeter (kan kjøpes på Helgø Meny)

Frosne bringebær

Banan

Avokado eller annet fett (f. eks. LCT olje)

Kefir eller tjukkmjølk

Saft fra lime

Isbiter (kan droppes)

TROPISK SMOOTHIE (fra Berit Nordstrand og Kjartan Skjelde)

Frossen mango

Pasjonsfruktjuice

Appelsinjuice

Frossen banan

Appelsin MIN FAVORITT!! :) :)

Saft fra lime

Isbiter

Litt honning

Ingefær

SPINAT SMOOTHIE

Spinat

Ingefær

kefirmelk

Banan

Avokado eller annen fettsyre (kokosolje etc.)

Eplejuice

GRØNNKÅLSMOOTHIE

Grønnkål

Eplejuice

Kefirmelk

Isbiter

Saft fra lime

Avokado

JORDBÆR- OG SPINATSMOOTHIE (fra Berit Nordstrand og Kjarten Skjelde)

Jordbær

Spinat

Mandelmelk

Kefirmelk

Litt honning

Saft fra sitron

Frossen banan


bottom of page