top of page

Gruppetreninger i Medisinsk Yoga, Høsten 2021


Nå begynner det å nærme seg oppstart av nye grupper i Medisinsk Yoga. Jeg har allerede mange påmeldte, men det er plass til noen flere :)







I denne kursrekken legger vi inn noen helt nye overraskelser. Jeg samarbeider med ernæringsfysiolog Helene Stangeland, og hun vil holde to svært aktuelle foredrag for dere, som en del av dette konseptet. Som psykomotorisk fysioterapeut er jeg opptatt av hvordan de ulike systemene i kroppen henger sammen, og derfor synes jeg det er spennende å vite noe om hvordan pust, kroppsbevissthet og også mat påvirker helsen vår. Kan vi lære oss å jobbe mot en balanse i kroppen? Kjenne at vi trenger aktivering, men også hvile? Kan vår kroppslige tilstand påvirke hvilke valg vi tar når det gjelder mat?


Helene Stangeland vil ha fokus på mat som gjør godt for kropp og sinn. Her vil du som deltaker lære hvordan man kan spise for å dempe betennelser i kroppen, holde blodsukkeret stabilt og forebygge sykdom. Hun vil også si noe om hvordan mat og følelser henger sammen, og hvordan stress og søvn påvirker hva vi spiser.


I yogatimene vil vi ha spesielt fokus på ett tema og en øvelse hver uke. Dermed vil dere ha mulighet til å praktisere litt hjemme for å få større utbytte av det vi gjør og kjenne at det virker i kroppen.


Påmelding: mail: friskyoga@gmail.com , Tlf. 91768914.

Sted: Ganddal Terapi og Trening, Hoveveien 80

Når: Oppstart torsdag 26.august kl. 13 og kl. 18 og videre de syv påfølgende torsdagene, med unntak av uke 41 (høstferie). Foredrag etter timene 2.september og 23.september.

Instruktør/foredragsholder: Psykomotorisk fysioterapeut Mariann Halvorsen, ernæringsfysiolog Helene Stangeland.

Pris: 2000,- kr.



Dette blir fint! Jeg gleder meg stort til å komme i gang og treffe både nye og godt kjente deltakere :)

















bottom of page